Skip to main content

Ce imi trebuie pentru a fi fericit?

As vrea sa zbor dincolo de stele, sa vad si sa cunosc totul. As vrea sa cunosc totul despre planeta Pamant si despre univers, despre timp, despre dimensiuni, despre orice. Oare cati ani ar trebui sa traiesc pentru a mi se implini acest vis? Si daca totusi as reusi sa inteleg totul, cu ce m-ar ajuta?


A intelege cum functioneaza un lucru, sau mai multe, ne face mai fericiti? Miliarde de oameni au trait pe pamant si nu au cunoscut nici jumatate din cat cunostem noi azi, si totusi unii dintre ei au fost fericiti, in nestiinta lor.

As vrea sa inteleg ce este fericirea. Milioane de oameni au scris despre ea, miliarde de cuvinte s-au invartit in jurul cozii, fara a oferi o vaga definitie a ce inseamna fericirea. Starea de beatitudine si multumire sufleteasca cum este definita de DEX nu ne ajuta prea mult la a intelege. Caci sunt in al noualea cer cand mi se indeplineste dorinta (nevoie) urgenta; fiziologica, cand am nevoie disperata de apa si in sfarsit o primesc, cand imi lipseste aerul si dupa ce ma zbat si zvarcolesc sufocandu-ma primesc aerul binefacator, cand am nevoie la toaleta si negasind nici una de imi vina sa imi dau drumul pe mine reusesc intr-un final sa ajung la acel loc binefacator, etc.

Dar oare fericirea, ultima treapta a ei, acea fericire maxima: unde o gasesc? In extaz, in adrenalina, in credinta, in vise, in indeplinirea unui vis imposibil?

De ce confundam fericirea cu bucuria? Probabil din lipsa de fericire.
 cuvinte cheie: beatitudine, bucurie, ce e fericirea, cum sa fiu fericit, euforie, fericire

Comments

Popular posts from this blog

Țări care încep cu litera R

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera R  Regatul Unit,   Reunion San Denis, Republica Dominicană,  România,  Rusia,  Ruanda.

Țări care încep cu litera M

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera M Macau,  Macedonia,  Madagascar,  Malawi,  Malaezia,  Maldive,  Mali,  Malta,  Martinique,  Mauritania,  Mauritius,  Maroc,  Mayotte,  Mexic,  Monaco,  Mongolia,  Montserrat,  Mozambic,  Muntenegru

Am dat cu lavabil si ies pete galbui. Ce sa fac?

In general pete galbene sau galbui apar atunci cand deja avem lavabila data pe pereti sau tavane si dorim sa aplicam alta lavabila peste. Caci pe gletul nou nu are de ce sa iasa pete. Motivele pentru care ies pete galbui pot fi mai multe. Enumeram: oxizi (de la vreo inundatie) pigmentul din veche vopsea suprafata faramicioasa 1. Oxizi Daca a avut loc o inundatie, inflitrare de apa, atunci cand suprafata se ususca, de regula se pateaza. Pata are forme ciudate si este de culoare galbena spre portocaliu, in anumite cazuri cu tenta de maroniu.