Skip to main content

De ce oamenii sunt atat de diferiti?

Trei frati, nici unul nu seamana cu altul. Trei surori, nici una nu seamana cu alta. 40 de oameni intr-un vagon de tramvai, nici unul nu seamana cu altul. 1000 de oameni intr-un parc, nici unul nu seamana cu altul.

Si chiar daca ar fi doi oameni ce ar fi asemanatori la chip, tot nu ar fi asemanatori si la gandire. Traim intr-o lume plina de oameni diferiti, diferiti in masura mai mica sau mai mare.

Dar de ce suntem diferiti, de ce nu am fi toti la fel? In felul acesta nu am mai rade unul de altul, de defectele altora, nu am mai omagia pe unii si marginaliza pe altii, caci am fi toti la fel, unul si acelasi.


Si totusi, sincer: nu ne-am plictisi? Zi de zi sa vedem aceleasi fete, a noastra. Fata noastra transpusa la mii si milioane de oameni. Si aceeasi gandire, gandirea noastra in toti oamenii. – Ar fi ca si cand pe planeta noastra ar exista un singur om: eu, si eu as fi multiplicat de “n” ori. Toti aratand la fel si gandind asemenea.

Ar fi normala o asa lumea? Poate ca la o prima impresie si sub influenta gandurile negre datorita unor dezamagiri in relatiile cu alti oameni am fi tentati sa credem ca o lume plina de “eu” ar fi o lume perfecta. Ralitatea insa este alta, dupa un timp ne-am plictisi de “noi” si am ajunge sa ne sinucidem in masa.

Interactiunea cu alti oameni ar fi inexistenta, pentru ca lumea ar fi de fapt o singura persoana pozotionata in locatii diferite, atat. Faptul ca locatia (mediul) ar influenta oarecum deciziile viitoare ale unui om (eu) … deja intra la nivelul de SF.

Traim intr-o lume diferita, si am putea fi fericiti. “Unitate in diversitate”, acesta ar fi secretul fericirii. Acceptand langa noi oameni ce nu sunt la fel de bogati, inteligenti, frumosi, sanatosi sau puternici ca si noi, si invatand si pe copiii si nepotii nostrii sa o faca. Incercand sa fim noi mai buni vom schimba lumea in mai bine, caci pentru a schimba lumea trebuie sa incepem cu noi.

Inaintea lui Dumnezeu si a Legii oamenii sunt egali. In fata vicisitudinilor oamenii sunt egali. In fata mortii oamenii sunt egali. De ce nu am fi si in restul vietii?

Comments

Popular posts from this blog

Țări care încep cu litera R

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera R  Regatul Unit,   Reunion San Denis, Republica Dominicană,  România,  Rusia,  Ruanda.

Țări care încep cu litera M

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera M Macau,  Macedonia,  Madagascar,  Malawi,  Malaezia,  Maldive,  Mali,  Malta,  Martinique,  Mauritania,  Mauritius,  Maroc,  Mayotte,  Mexic,  Monaco,  Mongolia,  Montserrat,  Mozambic,  Muntenegru

Am dat cu lavabil si ies pete galbui. Ce sa fac?

In general pete galbene sau galbui apar atunci cand deja avem lavabila data pe pereti sau tavane si dorim sa aplicam alta lavabila peste. Caci pe gletul nou nu are de ce sa iasa pete. Motivele pentru care ies pete galbui pot fi mai multe. Enumeram: oxizi (de la vreo inundatie) pigmentul din veche vopsea suprafata faramicioasa 1. Oxizi Daca a avut loc o inundatie, inflitrare de apa, atunci cand suprafata se ususca, de regula se pateaza. Pata are forme ciudate si este de culoare galbena spre portocaliu, in anumite cazuri cu tenta de maroniu.