Skip to main content

In sfarsit, nefumator - "Metoda usoara a lui Allen Carr” - Capitolul 8

CHINUL LIPSEI DE NICOTINĂ



 Aşa cum explicam mai devreme, fumătorii cred că fumează de plăcere, ca să se relaxeze sau ca să aibă un soi de stimulare. În realitate, se iluzionează. Fumează de fapt ca să-şi calmeze chinul lipsei de nicotină.

 La începutul vieţii noastre de fumători, folosim ţigara când suntem în societate, ca pe un sprijin. Putem să ne servim de ea ori s-o abandonăm. Şi totuşi, ciclul subtil a fost declanşat. Subconştientul nostru începe să înveţe că a fuma din când în când o ţigară este ceva plăcut.


 Cu cât devenim mai dependenţi de drog, cu atât nevoia de a ne calma chinul lipsei lui este mai mare, şi cu cât ţigara ne trage mai tare în jos, cu atât ne amăgim mai mult că se întâmplă contrariul. Totul se petrece atât de lent, atât de gradat, încât nici măcar nu ne dăm seama. Nu ne simţim într-o zi altfel decât în ziua precedentă. Majoritatea fumătorilor nici nu realizează că sunt dependenţi până când nu încearcă să se lase – şi, chiar atunci, mulţi nu-şi recunosc dependenţa. Un mic procent de viteji îţi ţin capul în nisip toată viaţa, încercând să-i convingă pe alţii şi pe ei înşişi că le place ţigara.

 Am avut conversaţia următoare cu sute de adolescenţi:

 EU: Cred că-ţi dai seama că nicotina e un drog şi că singurul motiv pentru care fumezi este că nu te poţi lăsa.

 A: Nu-I adevărat! Îmi place. Dacă nu mi-ar plăcea, m-aş lăsa.

 EU: Lasă-te doar o săptămână ca să-mi dovedeşti că, dacă vrei, poţi.

 A: Nu e nevoie. Îmi place. Dacă aş vrea să mă las, m-aş lăsa.

 EU: Lasă-te doar o săptămână ca să-ţi dovedeşti ţie însuţi că nu eşti dependent.

 A: Ce rost are? Îmi place.

 Aşa cum am mai spus, fumătorii au tendinţa să-şi calmeze chinul lipsei de nicotină în momentele de stres, de plictiseală, de concentrare, de relaxare sau când există o combinaţie oarecare a acestor stări. Chestiunea e explicată în detaliu în următoarele capitole.


Comments

Popular posts from this blog

Țări care încep cu litera R

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera R  Regatul Unit,   Reunion San Denis, Republica Dominicană,  România,  Rusia,  Ruanda.

Țări care încep cu litera M

Cunoaște lumea! Lista țărilor lumii, cu litera M Macau,  Macedonia,  Madagascar,  Malawi,  Malaezia,  Maldive,  Mali,  Malta,  Martinique,  Mauritania,  Mauritius,  Maroc,  Mayotte,  Mexic,  Monaco,  Mongolia,  Montserrat,  Mozambic,  Muntenegru

Am dat cu lavabil si ies pete galbui. Ce sa fac?

In general pete galbene sau galbui apar atunci cand deja avem lavabila data pe pereti sau tavane si dorim sa aplicam alta lavabila peste. Caci pe gletul nou nu are de ce sa iasa pete. Motivele pentru care ies pete galbui pot fi mai multe. Enumeram: oxizi (de la vreo inundatie) pigmentul din veche vopsea suprafata faramicioasa 1. Oxizi Daca a avut loc o inundatie, inflitrare de apa, atunci cand suprafata se ususca, de regula se pateaza. Pata are forme ciudate si este de culoare galbena spre portocaliu, in anumite cazuri cu tenta de maroniu.