Cauta

Sunday, 27 September 2015

In sfarsit, nefumator - "Metoda usoara a lui Allen Carr” - Capitolul 11

CONCENTRAREA



 Ţigările nu te ajută să te concentrezi. Asta e încă o iluzie adăugată celorlalte.

 Când te străduieşti să te concentrezi, încerci în mod automat să nu fii distras de nimic – de pildă, de faptul că ţi-e frig sau cald. Fumătorul este de la bun început dezavantajat: micul monstru îşi vrea doza. Prin urmare, atunci când vrea să se concentreze, nu trebuie nici măcar să se gândească la fumat. Aprinde ţigara automat, potolindu-şi parţial dorinţa, şi continuă să facă ce are de făcut, uitând instantaneu că fumează.


 Ţigările nu te ajută să te concentrezi. Dimpotrivă, prejudiciază concentrarea, pentru că, după o vreme, chinul lipsei de nicotină nu mai este complet înlăturat nici măcar cât timp fumezi. Atunci fumătorul îşi măreşte doza, iar problema se amplifică.

 Concentrarea este afectată şi din alt motiv. Blocarea treptată a arterelor şi venelor cu otravă privează creierul de oxigen. Adevărul este că atât capacitatea de concentrare, cât şi inspiraţia se ameliorează considerabil când procesul e inversat.

 Tocmai acest aspect al concentrării m-a împiedicat să mă las de fumat când am folosit metoda voinţei. Puteam să lupt cu nervozitatea şi proasta dispoziţie, dar, când voiam realmente să mă concentrez asupra unei chestiuni dificile, trebuia neapărat să aprind o ţigară. Îmi amintesc cum m-a cuprins panica în clipa când am aflat că nu puteam să fumez la examenele de contabilitate. Fumam deja ţigară de la ţigară şi eram sigur că îmi va fi imposibil să mă concentrez timp de trei ore fără ţigări. Dar am trecut examenele şi nici măcar nu m-am gândit la fumat în sala de examen, ceea ce dovedeşte că puterea mea de concentrare n-a fost afectată.

 Incapacitatea de a se concentra a celor care încearcă să se lase de fumat nu se datorează de fapt privării fizice de nicotină. Dacă eşti fumător, suferi de blocaje mentale. Şi când te confrunţi cu un asemenea blocaj, ce faci? Dacă nu fumezi deja, îţi aprinzi o ţigară. Asta nu elimină blocajul, şi atunci ce faci? Faci ceea ce trebuie: încerci să-l depăşeşti, întocmai ca nefumătorii. Dacă eşti fumător, ţigara nu e niciodată de vină. Fumătorii n-au niciodată tuse tabagică – sunt doar încontinuu răciţi. În clipa când te laşi de fumat, treaba asta e de vină pentru tot ce nu merge cum trebuie în viaţa ta. La fel e cu blocajele mentale. În loc să faci efortul de a le depăşi , începi să-ţi spui: « Dacă aş putea să-mi aprind acum o ţigară, problema s-ar rezolva. » Şi începi să te întrebi dacă e bine că te-ai lăsat!

 Când eşti convins că fumatul ajută cu adevărat la concentrare, grijile pe care ţi le faci în legătură cu asta te vor determina, în mod sigur, să nu te poţi concentra. Îndoielile, nu suferinţa fizică a lipsei de nicotină, sunt cauza problemei. Nu uita asta niciodată: cei care suferă de lipsotinei sunt fumătorii, nu nefumătorii.

 Am trecut dintr-o dată de la o sută de ţigări pe zi la zero fără să-mi pierd sub nici o formă puterea de concentrare.



No comments:

Post a Comment

Comentariile spam, cele ce fac reclame sau cele ce aduc jigniri, instigari la violenta sau ura de rasa, si fara a ne limita la atat, tot ce nu este potrivit pentru un comentariu nu va fi aprobat.

Popular Posts